עבודות טיח בשיפוץ ובנייה

עולם עבודות הטיח בשיפוץ ובבנייה הוא רחב ומגוון וברמת העיקרון הוא התחלק לשני קטגוריות מרכזיות טיח פנים וטיח חוץ.

בטיח חוץ לרוב ישתמשו בשלושה שלבים שונים שלב ראשון הוא שלב האיטום והבידוד של הקירות וישתמשו בתערובת עצמית של חול מלט ודבקים או לחלופין ישתמשו בתערובת מוכנה מהמפעל ויישמו אותה ע"י מריחה ביד חופשית על כל הקירות שלב זה גם נקרא "הרבצה צמנטית ".

בשלב השני ימרחו על שכבת האיטוםטיח בעובי משתנה אבל מינימום בעובי של 1.5 ס"מ מתערובת של טיט מוכן ומלט שלב זה מוגדר כשיכבה המיישרת.

חשוב לשים לב שבסיום כל אחד מהשלבים הראשונים של הטיח חובה להרטיב את הקירות טוב רצוי בכמות של שלוש פעמים ביום במשך שלושה ימים על מנת להגיע לחוזק המקסימלי של המערכת  פעולה זאת נקראת " אשפרה".

בשלב השלישי ימרחו על שכבת הטיח המיישרת שכבה של הגימור הסופי של המערכת כיום זה יהיה לרוב שליכט צבעוני בגוונים נבחרים אך יש פעמים שבוחרים למרוח שכבה דקה של חומר להחלקת הקיר כבסיס לצבע חומר שידוע בשפה המקצועית בשם "שליכט".

טיח נוסף שלפעמים משתמשים בו הוא הטיח התרמי שנועד לביצוע מערכות בידוד מיטביות והוא מגיע בתערובת מוכנה מהמפעלים הישום של הוא בשכבות יותר עבות בגלל החומר המבודד שמוסיפים לתוך תערובת הטיח.

טיח הפנים מטרתו יישור קירות ומחיצות הפנים והוא מיושם לרוב משני שכבות שכבה מיישרת ושכבה מחליקה ובעבודות שיפוץ הוא משמש גם לתיקוני קירות לאחר הריסות שונות הבסיס של החומר בטיח פנים הוא צמנט "מלט" וטיט מוכן כשהשכבה המחליקה היא שליכט או טיח גבס בכלל כיום משתמשים בטיח הגבס בהרבה מקומות פחות בתחום השיפוצים ויותר בבתים חדשים בתור השכבה גם היישרת וגם המחליקה כשבמקרה זה היישום מתבצע ע"י מכונות התזה ושיפשוף.

מעבר לטיח המיועד ליישור הקירות והחלקתם משתמשים היום גם בסוגי טיח דקורטיבי לשדרוג מראה הבית כאשר בתוך הבית (בעיקר בשיפוצים) יישמו אותו רק על קיר אחד או חלק ממנו באזוריי הארוח . הטיח הדקורטיבי מגיע בהמון גוונים לבחירה ובהמון טקסטורות שונות ומגוונות.

מחירון בסיסי לעבודות טיח בעבודות שיפוץ.

טיח חוץ 180 ₪ למ"ר

טיח פנים 150 ₪ למ"ר

טיח אקרילי חוץ 80 ₪ למ"ר

טיח דקורטיבי פנים 200 ₪ למ"ר

שתפו את המאמר