מערכות איטום בתחום השיפוץ והבנייה

מערכות האיטום בבית מחולקות לפנים וחוץ כאשר באיטום פנים אנחנו כוללים אטומי רצפות וקירות בחדרי המקלחת, איטום חלונות אלומיניום, איטום חיבורי חיפויי קיר , איטום מקלחונים, וכו

אטומי רצפות וקירות חדרים רטובים (מקלחות) יהיו מבוססים לרוב על שכבה ראשונה ברצפה מחומר צמנטי כדי לקבל חיבור טוב לרצפת הבטון ומעליה שכבה נוספת של חומר אטימה גמיש לעומת זאת בקירות נשתמש לרוב בשני שכבות של חומר אטימה צמנטי על מנת להבטיח הדבקות מקסימלית של חומרי ההדבקה לחיפוי האריחים.

חיבור האלמנטים השונים כגון אלומיניום ,שי , כיורים וכו יבוצעו ע"י חומרי אטימה גמישים ויותר אסטטיים מפני שלרוב אפשר לראות אותם ולכן בהרבה מהמקרים הם מגיעים גם בגוונים שונים חומרי אטימה אלו מיושמים בצורה ידנית.

אטומי חוץ ישמשו בעיקר לאיטום גגות בטון חשופים או לקירות מרתפים אשר חפורים בתוך האדמה יש להקפיד שעבודת האיטום תבוצע כהלכה כאשר בשלב הראשון מנקים את המשטח ומורחים אותו בשכבה מקשרת (פריימר) אשר יבצע את החיבור של חומרי האיטום למשטח הבטון בשלב השני ילחימו יריעות של חומר מבוסס גומי (יריעות בטומניות ) אחת ליד השנייה כאשר יבצעו גם חפיפה אחת מעל השנייה.

יש לשים לב במיוחד לאיטום בחיבור המרזב לגג אשר מהווה את אחת מנקודות הכשל הנפוצות ביותר.

סוג נוסף של איטום הוא איטום שלילי אשר מתבצע בקירות פנים הבית ומשתמשים בו במקרים שיש כשל באיטום המקורי של הבית ואין דרך להגיע לחלק החיצוני  של הקירות . לרוב מדובר על קירות של מרתפים ויש לקחת החשבון שאיטום זה יקר משמעותי ממערכת איטום רגילה.

מחירי איטום מקובלים בתחום השיפוצים

ביטון רולקות 30 ₪ למ"א

הלחמה של יריעה בודדת 90 ₪ למ"ר

הלחמה של יריעה כפולה 150 ₪ למ"ר

שתפו את המאמר